Meer surfen dan kijken

Gerard Oonk Radio, Sociale media, Strategie, Televisie

De TV kost veel tijd. In 2010 kijken we gemiddeld ruim 16 uur per week. Dat is ongeveer anderhalf uur langer dan in 2009. We gaan ook langer radioluisteren, websurfen en lezen. In totaal besteden we in 2010 zo’n 48 uur per week aan allerhande media. In 2009 was dat vier uur per week minder (een compleet dagdeel dus). Waarschijnlijk zie je niet in deze cijfers van onderzoeksbureau STIR dat we ook media tegelijkertijd consumeren. Surfen op de iPad, terwijl je ook naar je radio luistert. Zoiets.

Mediaconsumptie

Als je die mediaconsumptie uitsplitst naar leeftijdsgroepen, dan zijn er interessante ontwikkelingen te zien. Mensen tussen de 13 en 34 jaar zijn -per week- langer op internet te vinden dan achter de radio of tv. Vijftigplussers luisteren vijf keer langer naar de radio, dan dat ze op internet aanwezig zijn.

Mediaconsumptie 2