Foto: Karin-Timpone, Marriott International Global Marketing Officer

Shareable content

Gerard Oonk Divers, Websitebouw

De digitale distributiemogelijkheden hebben de creatieve industrie volledig op z’n kop gezet. Je kent het verhaal: CD’s zijn dood, het nieuws lees je niet in de krant, maar online, Apple Music maakt radioprogramma’s voor de hele wereld en boeken lees je op de e-reader.
Foto: Karin-Timpone, Marriott International Global Marketing OfficerDe traditionele advertentiemodellen verdwijnen. Radio, TV en de geprinte media verkopen minder reclameruimte. Steeds meer bedrijven produceren zelf items voor de sociale media en vragen op die manier aandacht voor hun producten.

‘It’s all about shareable content’…

Dat leidt soms tot bijzondere producties. Ik kwam een ‘speelfilm’ tegen van de hotelketen Marriott.

Op de website van Contently staat een uitgebreid interview met Karin Timpone, het wereldwijde opperhoofd van de marketingafdeling van Marriott. Ik neem een klein stukje uit het interview over…

We (…) collaborate with the creative community to produce entertainment. If you look at a lot of the data showing where next-gen consumers are spending time, it’s on social media. It’s on online video. We are part of that, and we’ve started that with some really groundbreaking original short films that star our hotels: Two Bellmen and French Kiss.

(…) Really any marketer today would admit that if your efforts are just a one-way telling, then it’s not going to go much further. It has to be a shareable story to engage people.