Mediaprofs vangen

DAB Pure
Neem contact met ons op als je vragen hebt.
Mail met Gerard

Deel dit verhaal als je wilt…

Dit verhaal is overgenomen van gofoto.nl.

Marketingtips

Eén van de verworvenheden van het internet is dat mensen delen. Ze bloggen over hun standpunten, hun zieleroerselen en ze verspreiden kennis. Marketingdeskundige Rick Zuidbroek is gespecialiseerd in zoekmachineoptimalisatie (SEO) en vertelt regelmatig over zijn ervaringen. Hij geeft tips en laat zien hoe zijn vakgebied kan groeien. Dat is mooi!
Rick stimuleerde me vandaag om weer eens wat dieper in de materie te duiken.

 

Google is slim en jij nog slimmer

Even een korte uitleg: Google indexeert webpagina’s. Mark Zuckerberg heeft een paar fijne trucs bedacht om de meest essentiële informatie uit jouw site te persen. Nou kun je Mark natuurlijk ook een handje helpen, bijvoorbeeld door de woorden die jij belangrijk vindt extra aandacht te geven. Anders gezegd: je verzint vooraf op welke manier je gevonden wilt worden en door wie. Als je dat hebt bedacht, ga je teksten schrijven en je pagina opmaken.

DAB+ dossier
DAB+ dossier

Radioluisteraars

Stel nou dat ik dit artikel vooral wil laten lezen door radioprofessionals. De doelgroep staat dan vast en ik hoef alleen nog maar een tekst te schrijven waarin woorden voorkomen die mijn lezers waarschijnlijk als zoekopdracht aan Google geven. Het is zaak om niet te overdrijven en een leesbaar verhaal over te houden. Niet zo dus:

“De bureauredacteur twittert -in opdracht van de eindredacteur- talloze tweets naar de luisteraars (over een interessant item in de radioshow) die het later -via de zendmasten op het MediaPark- kunnen ontvangen op hun toestel.”

Programma en andere trefwoorden

Je ziet in mijn voorbeeldzin de volgende ‘radio’woorden:

1. bureauredacteur
2. twitter
3. eindredacteur
4. tweet
5. item
6. radioshow
7. luisteraar
8. zendmast
9. mediapark
10. toestel

Dat is een mooi rijtje. Ik zet het op deze manier onder elkaar omdat Google van rijtjes houdt en die beter indexeert. Dat geldt ook voor tussenkopjes en tekst die afwijkt van de normale opmaak. In dit artikel is het dus handig om het woord Radio steeds cursief en met een hoofdletter te schrijven.

Slider voor WordPress Radio in beeld
Radio in beeld. Innovaties voor een sterk medium.

Studiofoto’s

Net zo belangrijk als de tekst is het illustratiemateriaal. Ik kies voor een paar Radio gerelateerde foto’s. Die plaatjes voorzie ik van allerhande trefwoorden (Radiotoestel, Afstemschaal, Philips, DAB+. Voorkeurzenders, Microfoon, Koptelefoon, Mengtafel). Waarschijnlijk kun jij ze niet zien, maar Mark en z’n kornuiten wel. En -zoals je inmiddels begrijpt- ik help Mark graag een handje…

Linken naar relevante radiosites

Last but not least: link je rot…. Google houdt zielsveel van verwijzingen naar andere plekken op het web. Het maakt niet uit of je eigen schrijfsels aanbeveelt, of artikelen van anderen, als je maar linkt…