Screenagers

Neem contact met ons op als je vragen hebt.
Mail met Gerard

Deel dit verhaal als je wilt…

60% Video – 55% TV

Meer dan zestig procent van de Nederlandse jongeren tussen de 14 en 21 jaar kijkt dagelijks naar online video. Ruim dertig procent van deze ‘screenagers’ kijkt zelfs meer dan tien korte videofragmenten per dag. Dat blijkt uit een onderzoek van mediabureau Stroom onder vijfhonderd jongeren.

Online video heeft daarmee een groter bereik dan traditionele TV. 55% van de jongeren kijkt overigens nog altijd naar de televisie. Voor programma’s zoals Wie is de Mol of Expeditie Robinson blijven de jongeren zelfs in grote getale thuis.

Sociale media zoals YouTube, Instagram, Facebook en Snapchat spelen bij jongeren een grote rol. Van de ondervraagden geeft 93% aan dat zij zelf willen bepalen wanneer zij videomateriaal willen bekijken.

Lees op de site van MarketingTribune een uitgebreide samenvatting van het onderzoek van Stroom.