Apple werkt aan imago

Neem contact met ons op als je vragen hebt.
Mail met Gerard

Deel dit verhaal als je wilt…

Apple Earth day adHoge bomen vangen veel wind. Het stormt daarom regelmatig bij computerfabrikant Apple. Het bedrijf kreeg veel negatieve publiciteit over de productiemethoden. Er zou te weinig aandacht zijn voor het menselijk aspect (uitbuiting van arbeidskrachten in -met name- China) en voor het milieu (verspilling van grondstoffen, niet recyclebaar, etc.). Het lijkt er op dat Apple de kritiek serieus neemt. Er is meer toezicht bij de leveranciers en het bedrijf stort zich vol overgave op natuurlijke energiebronnen.

In Engeland verscheen deze week een paginagrote advertentie over de ‘Better’-campagne van Apple. Het is een lofzang op de inspanningen die de firma verricht op het gebied van zonne-energie. In de zijlijn wordt ook nog vilein een patentenruzie met concurrent Samsung aan de orde gesteld. Samsung en Apple vechten elkaar de rechtzaal in met vermeend, wederzijds, jatwerk. Op de krantenpagina laat Apple weten dat ze alle concurrenten wil stimuleren om haar nieuwe energie-ideeën snel over te nemen. Zonder dat er advocaten aan te pas komen, uiteraard.

Uiteraard is er ook een prachtige video geproduceerd om al het nobele werk te visualiseren.