The Message - recording sign

The Message

GerardOonk brand journalism, radio, web 0 Comments

Stel: ergens midden jaren ’40 van de vorige eeuw hebben wetenschappers geluiden opgevangen uit het heelal; audio van buitenaardse wezens. ‘Sterrenradio’, zeg maar…

Nu, zeventig jaar later, kunnen we die geluiden misschien ontcijferen. Daar zijn natuurlijk ontzettend slimme code breakers voor nodig, die de beschikking hebben over state-of-the-art software en ultramoderne computers.

En dan is er ook nog een jonge vrouw -Nicky Tomalin- die audio-opnamen maakt van het hele encryptieproces. Ze lijkt op een radioverslaggever, maar ze maakt haar verhalen om ze te verspreiden via het internet.

Als je al die ingrediënten husselt, dan krijg je een nieuw Amerikaans succesnummer, namelijk een achtdelige podcastserie, die inmiddels door miljoenen mensen is beluisterd.

Het verhaal heet ‘The Message’ en wordt betaald door het Amerikaanse elektronicabedrijf GE. De organisatie wil op speelse manier inzichtelijk maken waar ze mee bezig is. Let wel: het is geen grote advertentie, maar een zeer onderhoudende mediaproductie. Die ontwikkeling zie je steeds meer: grote bedrijven huren verhalenvertellers in om hun merk te laten stralen (branded content). In dit geval is de tekstschrijver Mac Rogers. De productie wordt gedaan door Panoply Media.

Als je alle acht afleveringen (plus een korte intro) wilt beluisteren, kijk dan eens op iTunes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *