TEAM-HOLLAND-CASINO

Storytelling in nieuwe commercial van Holland Casino

GerardOonk brand journalism, Strategie, web

Volvo

In het verleden heb ik me erg enthousiast uitgelaten over een aantal reclamefilms van Volvo. De Zweedse autofabrikant gebruikte op geniale wijze alle elementen van storytelling om hun product aan de man te brengen. De hoofdpersoon van de commercial(s) was voetballer Zlatan Ibrahimović.

Je krijgt het persoonlijke verhaal te zien van een succesvolle rauwdouwer. Zlatan werkt keihard en zoekt regelmatig de grenzen van het toelaatbare op. Tegelijkertijd blijkt hij een betrokken familieman die zijn eenvoudige afkomst nooit verloochent.

Volvo maakt met deze metafoor duidelijk dat het merk niet alleen onverwoestbaar degelijk en een beetje saai is, maar ook stoer en ondeugend. En dat allemaal verwoord in waanzinnig mooie beelden.

Holland Casino

Holland Casino komt nu ook met een schitterend geschoten video waarin sportemoties centraal staan. Toch is de insteek een beetje anders.

Je ziet twee gedreven bobsleeërs die heel hard werken voor een beetje erkenning, maar alles zit tegen. Niemand wil ze helpen, totdat Holland Casino de buidel trekt. Er gloort weer hoop voor de bobbers. Holland Casino laat zien dat het bedrijf ook de helpende hand biedt. Kleine vissen kunnen grote vissen worden….

De Zweden winnen -wat mij betreft- nog steeds op punten (waarschijnlijk hadden ze een paar ton meer te besteden), maar de gokspelleverancier speelt een sterke partij mee… Check it out:

HOLLAND CASINO COMMERCIAL from Cadans Postproductie on Vimeo.